Høring - Nytt veinavn Brudstadvika

Det har kommet et forslag fra Vestmarka Utvikling om ønske om veinavn på veien som går fra Vestmarkavegen og ned mot Harstadsjøen og langs toppen på Brustadvika, mot Brustad Bruk. Det er i reguleringsplanen planlagt vei helt til Stangnessætervegen. ( Se Kartutsnitt)

Del av området er planlagt regulert til hyttefelt og det er arrangementer i Brustadvika (Vestmarkadagen som eksempel) som også kan dra nytte av at det blir navn på denne veien.

Forslaget som har kommet inn er Brustadvika.

Kartutsnitt - Brustadvika - Klikk for stort bildeKartutsnitt - Brustadvika

Her er en brosjyre med veiledning fra Språkrådet om navnsetting av gater og veier.
Språkrådet - navnsetting av gater og veier

Godt begrunnede forslag eller innspill kan du sende på e-post til  postmottak@eidskog.kommune.no
eller pr post til Eidskog Kommune Postboks 94, 2231 Skotterud merket med "Brustadvika".

Høringsfristen er 10. mai 2024.